Lokale Ugeaviser er Danmarks næststørste mediegruppe efter dagbladene, men også en mediegruppe med myter og fordomme blandt nationale reklamekøbere. Det skal en ny imagekampagne råde bod på.
Lokale Ugeavisers nye imagekampagne hedder »Livet leves lokalt!«, og lanceres d. 29. november.
Det er reklamebureauet Hjaltelin, Stahl & Co., der står bag kampagnen, som sætter fokus på lokale ugeavisers rolle i danskernes liv og dermed rollen for annoncører.
Direktør Steffen Hjaltelin forklarer, at hvor andre medier er gode til branding, så får annoncering i lokale ugeaviser kunderne til at handle aktivt:
– Vi lever alle sammen lokalt, vi orienterer os om, hvad der foregår i vores lokalområde og vi handler lokalt. Og det gælder uanset, om man er bibliotekar eller it-millionær, siger han.
Analyser viser, at når danskerne planlægger indkøb bruges lokale ugeaviser mere end noget andet medie. Og da over 80% af befolkningen læser lokale ugeaviser, har mediet en helt særlig rolle.
– De danske forbrugerne skal fra tanke til handling før branding bliver til bundlinje, og det er her lokale ugeaviser kommer ind i billedet, siger Steffen Hjaltelin
Lars Winther, der er direktør for De Lokale Ugeaviser, betoner en anden vigtig fordel:
– Vi kan tilbyde en 100% dækning i ethvert handelsområde, både lokalt, regionalt og i hele landet. Det betyder, at annoncøren kan optimere reklamekronerne og dække nøjagtigt i de ønskede områder.
Kilde: grenå bladet
charlotte